Thursday, August 27, 2009

Bulan puasa terkenang Arwah zul..

Sudah menghampiri 1 tahun arwah kembali ke Ramatullah.


            Di sini aku singkapkan peristiwa yang berlaku..jam lebih kurang 6 p.m. , simpang lampu isyarat berhampiran Restoren Ayam pusing Azura , Rawang, Selangor. Aku dapat 'tanda' yang kuat mengatakan ada sesuatu akan berlaku pada masa itu.balik rumah duduk atas sofa bagi tahu orang rumah, cakap kat dia "abang dapat tanda ada benda yang akan berlaku". Dalam fikiran ku mungkin pada diri ibuku..mek...
          Tertiba dapat pangilan bahawa mek ke klinik.. hantar Naim ( anak saudara)..angapan aku salah..mek masih sihat!!.Dalam hati tertanya2 apa geranganNya. 
          Dapat satu lagi pangilan dari Mira's (adik )...mengatakan turun darah..dalam fikiran ku..mungkin ini kot tanda nya..mira dalam bahaya..bila selesai org rumah ckp dgn mira's ..org rumah cakap.mira tiada apa2..cuma turun darah sedikit je..
Aku cakap org rumah..dua andaian bukan..makna nya orang lain.aku cakap kat org rumah..orang lain bukan mereka..org rumah dah macam terkejut..
         Besok pagi dapat pangilan telepone masa dalam kereta di Jalan Kuching atas jejantas bulatan kepong..mengatakan arwah sudah tiada...
         Aku tidak terkejut dengan berita ini sebab dari semalam lagi aku dah tunggu apa yang akan berlaku, cuma aku tidak sangka firasat yang datang adalah kematian...Aznan ( pok teh syamir ) bercakap dalam telepone dengan aku mungkin Nan;s perasan nada abg mie..abg mie tidak menangis..sebab?. Arwah Zul Orang yang baik..dari permehatian dari segi zahir dan batin.

Semoga Allah Mencucuri Rahmat ke Atas Arwah Zul...

No comments: