Friday, April 17, 2009

Bangunan Sultan Abdul Samad

Setiap tahun budak-budak sekolah Tingkatan 3 buat folio sejarah. Tahun ini tajuk bangunan lama..pelajar dalam KL banyak yang buat bangunan sultan Abd. Samad. Maka ramai lah yang datang ke bilik aku ini mencari bahan-bahan berkenaan bangunan sultan abdul sama.
Setiap hari jumlah nya memang ramai..meningkat kalau time sabtu dan ahad.
Untuk makluman semua bahan-bahan yang dikehendaki nya ada di Perpustakaan Kuala Lumpur.

bangunan Sultan Abdul Samad :

1. Buku ilmiah - Mercu Tanda dan bangunan bersejarah
2. Journal - Journal MBRAS bangunan sultan abdul Samad
3. Keratan Akhbar - Berita Harian 05.05.2007
4. Salinan Majalah anjung Warta
5. Gambar Sultan Abdul Samad.
6. Plan Lokasi Bangunan Sultan Abdul Samad.
7. Encyclopedia Bangunan Sultan Abdul Samad.
8. Peta.
9. Postcard

bangunan Victoria Institution :

1. Buku ilmiah
2. Majalah
3. Keratan Akhbar the Star

Sesiapa yang memerlukan bahan - bahan tersebaut sila datang ke Bilik aku Perpustakaan Kuala Lumpur, Dataran Merdeka. Bilik KRC Tingkat 2.
Tel No. 012-6048239

8 comments:

Anonymous said...

Banyak yang saya belum dapatkan untuk kertas sejarah PMR 2009 berkenaan bangunan sultan abdul samad. saya memohon jasa baik tuan untuk emailkan kepada saya memandangkan tempat tinggal saya jauh.

Anonymous said...

Banyak yang saya belum dapatkan untuk kertas sejarah PMR 2009 berkenaan bangunan sultan abdul samad. saya memohon jasa baik tuan untuk emailkan kepada saya memandangkan tempat tinggal saya jauh.
akula.mamart@gmail.com

Q said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

assalammualaikum.... saya nak tanya... kalau saya ambil bahan tu dari tuan di perpustakaan... berapa agaknya yang saya kena bayar?

ShamSuhaimiE said...

Untuk yang bertanya pasal, boleh ke hantar melalui email..
saya boleh tolong tapi masalahnya.cop pada helaian kertas tiada.setiap bahan yg diambil dr perpustakaan kuala lumpur akan di cop pada setiap helain..tanda murid- murid itu hadir sendiri membuat penyelidikan.- harap maklum

ShamSuhaimiE said...

Kepada Nur Fatihah yang bertanya pasal harga..
harga kita telah tetapkan dalam RM 5.00 untuk complete set termasuk sumber orang ( interview)..harga itu utk bukan ahli..kalau ahli perpustakaan harga dlm RM 2.50 sahaja. - harap maklum

Anonymous said...

hey adakah set itu masih dijual lagi?

Unknown said...

saya nk muka depan buku ilmiah "mercu tanda dan bangunan bersejarah" dengan biodata buku tu boleh....